вівторок, 6 вересня 2016 р.

Урок географії у 10 класі на тему "Методи економіко-географічних досліджень. Видатні економ-географи світу"

Географія 10 клас                                                                                                        Урок №2
Тема. Методи економіко-географічних досліджень. Видатні економіко-географи світу
Мета. актуалізувати та по­глибити знання про економіко-географів та методи економіко-географічних досліджень; ознайомити з основними принципами виділення історико-географічних регіонів світу; розвивати уміння працювати із схемами та картами; робити повідомлення; виховувати інтерес до вивчення курсу.
Обладнання. Політична карта світу, атласи, мультимедійна презентація, фотографії видатних економіко-географів
Тип уроку. Комбінований.

Хід уроку
I. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь
  • Фронтальне опитування

1. Що вивчає соціально-економічна географія світу?
2. Які науки входять до складу комплексної науки "Соціально-економічна географія світу"?
3. Чи потрібні сучасній людині знання соціально-економічної географії?
4. Які джерела знань допоможуть нам при вивченні предмету?
II. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Кожна наука у своєму становленні використовує різноманітні методи досліджень. У формуванні знань соціально-економічної географії зробили свій внесок багато географів минулого та сучасності. 
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
У сучасному світі існує понад 200 країн, кожна з яких індивіду­альна і неповторна. Країни і регіони світу різняться природними та економічними умовами, культурною та етнічною специфікою населення. Скільки ж потрібно часу, для того щоб вивчити кожну країну?
Цю, на перший погляд, складну задачу можна розв’язати за до­помогою методів наукової систематизації та районування, групую­чи країни світу на підставі конкретних ознак.
Завдання 1. Розгляньте карту атласа «Історико-географічні ре­гіони світу» та спробуйте визначити критерії, за якими відбувся розподіл країн на певні групи.
Кількість основних регіонів світу визначається різними вченими по-різному. Основними макрорегіонами світу є Європа, Азія, Англо-Америка, Латинська Америка, Африка, Австралія та Океанія.
Багато історико-географічних регіонів відрізняються складною внутрішньою структурою, тобто в їхніх межах виділяють дрібніші одиниці — субрегіони. Наприклад, в межах Азії виділяють такі субрегіони: Центральна Азія, Південно-Східна Азія, Південно-Західна Азія, Південна Азія, Північна Азія, Східна Азія, — кож­ний з яких відрізняється спільністю певного набору ознак.
 3. Видатні економгеографи світу
Завдання 2. Назвіть видатних вітчизняних вчених економгео­графів. Пригадайте, які дослідження ними проводилися в області соціально-економічної географії.
Найбільш відомими вітчизняними вченими економгеографа­ми є П. П. Чубинський, С. Л. Рудницький, К. Г. Воблий, О. Т. Діброва.
  • Перегляд презентації "Видатні економіко-географи світу"
  • Виступи учнів з повідомленями

Завдання 3. Користуючись картою «Історико-географічні регі­они світу», визначте, в якому європейському субрегіоні знаходить­ся Україна. На підставі критеріїв виділення історико-географічних регіонів доведіть або спростуйте відношення нашої країни до пев­ного субрегіону.

• Сучасна соціально-економічна географія використовує різно­манітні методи досліджень. Особливо швидко роз­виваються методи, засновані на широкому використанні інфор­маційних технологій, які дозволяють узагальнювати та аналізувати відомості з багатьох джерел.
• На підставі сукупності критеріїв з метою полегшення вивчення країн світ поділяють на такі історико-географічні регіони: Єв­ропа, Азія, Африка, Австралія, Океанія, Англо-Америка, Ла­тинська Америка.
1. Підручник, опрацювати § 1 (до кінця).
2. Скласти опорні схеми:  «Мето­ди географічних досліджень», «Видатні еономіко-географи світу»

Немає коментарів:

Дописати коментар